Il film: la nestre sperience


Cuant che la mestre a veve dite che a vevin di fâ un film mi soi emozionade e o ai pensât che e jere un idee bielissime. Prime di scomençâ lis ripresis o vin preparât i costums e il materiâl: il gjalut, il vestît dal agnul e altris robis divertentis e interessantis.

 

 

Jo o mi soi divertude a produsi chest film insieme ai mei amis e a le maestre che a mitut insieme lis nostris ideis par crea un copion ecesionac. Lis ripresis o son stadis divertentis, quant o ao usat la telecamere, o mi soi sintude une vere regjiste.

 

 

Cuant o vevin finit di creâ la cjamare cun lis mês amiis, jo o ai dit che la cjamare a ere vignude benissim. Un po ducj a vin fat lis partis dai protagoniscj e in chest mot o ci vin mitut ducj il nostri impegno. Elisabetta 5C

 

 

 

O vin scomençât lis ripresis: ducju o fasìn confusion, jo mi sint un grignel di savalon intal mieç di 100 claps, un frut al zighe :”Ciak si zire!!!” e si scomencin lis ripresis. E je une zornade di soreli che cul  so "baglior" a incee l'obietif de telecjamare. Ducj o sin emozionâts, ma in particolar i atôrs e i cameramen. Finit lis ripresis o tornin in classe ducju contents. Valentina O. 5B

 

 

La me esperience più biele e je stade cuant che o ai recitât la frase: “Ti puarti tal gjalinâr di mê none!” e o ai poiât il gjalut di carton dongje da lis gjalinis e cuant che i miei amîs mi riprendevin. Marco C. 5A

 

La mê senzazion di cuant o ai fat il video e je stade biele. Mi soi sintût ben parcè che o ai partecipat ancje jo al film. Mi soi divertût tantissim a regjistrâ. Mi plâs fâ i video. Mattia C. 5A

 

 

La mê esperienze cul film mi è plasude tant. Mi soi particolarmentri divertût a filmâ cu la telecjamare i miei compagns che a recitin la lôr part. Mi è plasût ancje registrâ lis vôs dai miei compagns. Davide D.P. 5A

 

 

 

Cuant che o vin vût di scelzi la trame dal film o vin vût di votâ lis parts e mi è plasût dopo cuant che un al diseve: "Jo o ai votât il numar cuatri, tu cuâl âtu votât?” e cualchidun altri al diseve: "Ancje jo o ai votât il numar cuatri!” O pûr cualchidun al diseve:  "A mi no mi plâs il cinc e o ai votât il trê”. Susanna D.L. 5A

 

 

 

Il film, par me, al è vignût belissim! Mi è plasût tant lavorâ cu la mê classe. E je stade une esperience belissime. Marta 5A

 

 

La mê esperience tal film e je state bielissime parcè che o ai provât cemût che si fâs un film. O ai doprât la videocjamare, o regjistrat l'audio, o ai fat il frut.... La esperience che mi è plasude di plui e je cuant che o ai filmât. E je state la prime volte che o vin filmât. Mi è plasût ancje cuant che Paola mi à svintulât la plume e cuant che o ai finît o ai sintût la sensaziondi di "prurito" (= pice). O ai filmât il gjalinâr dal nono di Marco.Tommaso 5A

 

 

 

 

 

Fin cuant che jo, Giulia Marta... o stavin fasint il costum, fin a lis ripresis, fin cuant che o sbaliavi la mê part e si metevin a ridi, mi è plasût tantissim!!!!!!

 

Al ere biel,

 

divertent,

 

ricreatîf,

 

e tant tant divertent, parcè che il furlan al é une lenghe particolâr, "afassinant".

 

A mi plâs tantissim!!!!!! Samuele 5A

 

 

 

La mê esperience mi è plasude tant e noaltris o someavin a atôrs esperts cuant  che o recitavin! Mi è plasût meti la musiche intal toc da la zornade dal barat cul mio amì.

 

 

 

Cuant che lis pomis si movevin al jere verementri fuart e la cjamarute e jere veramentri fate ben. Arianna 5A

 

 

 

La mê esperience tal film e je stade bielissime! La part ch'a mi è plasude di plui e je stade riprendi lis gialinis ch'a vagabondavin pal gialinâr alegris.

 

La me prime impression dal film non mi convinseve dal dut, ma dopo mi è plasût avonde ansi...tantissim.

 

Jo o ai interpretât l'agnul pa la mê classe. L'esperience dal film e je stade une fra li pi bielis esperiencis ch'a vin fat a scuele. Giulia 5A

 

 

 

Mandi! Jo mi clami Lorenzo e cumò vi conti la mê storie tal film.

 

O vin scomensât pensant a la trame, al titul, lis vôs...

 

Vignivi sielt pôc, parcè che a vignivin sieltis dome lis feminis o Andrea. A la fin o vin sielt "lo spreco" (= il straçâ) come argoment, che secont me al è un argoment interessant par fa capî ai fruts che no si bute mai vie nuie.

 

Chel che al strace il mangjâ al è Andrea che al è il straçâ in persone. Lorenzo A. 5B

 

 

 

Al inizi dal film o jeri tant "spaventade" (= spauride)  parcè che jo no vevi mai creât un film e o pensavi che o a recitavi o no sarès servide a nuie! Cuant che la mestre mi à metude in cubie cun Stefano,  jo o ai subit pensât che  lui al è tant brâf a inventâ tramis, personaçs, efiets e jo no ves nuie di fâ. Ma a vevi tuart! Pôc dopo la mestre e à dite che in mense si fotografavin e riprendevin lis robis di mangiâ cu la machine fotografiche e la telecjamere da la scuele e jo o soi stade sielte par fotografâ! Dopo, un lunis o sin lâts in mense e jo o ai fotografât tant, ma lis coghis a àn dite che no si podeve se no o fasevin brute publicitât  a la mense!! Martina 5B

 

 

 

Fâ il film al è stât biel. Jo o ai fat avonde robis e mi soi divertût. Al inizi nol sameave biel parcè che o vevin dome di votâ cualchi robe. Cuant che la mestre mi a dite che io o fasevi il frut al è iniziat il biel. O ai fat robis avonde imbarazantis tipo cirî il gjal par tiere e al sameave di jessi in bagno.O ai ancje zirât pa la scuele con la maiute zirade. O ai costruît il gjalut e no soi stât pôc. Giacomo 5B

 

 

 

Intal film jo o ai fat regjistrazion e o ai modificât l'audi. Intant che o regjistravin,  jo o dîs simpri “Ciak si gira” e dopo ducj a stin zito. Cuant che al è il moment di stâ zito, jo o fâs fature parcè che mi ven di ridi. Francesco P. 5B

 

 

 

Al inizi dal film o jeri tant contente, ma ancje "spaventade" (=spauride), parcè che o vevi pensât che al fos dificilisim fâ un film a la mê etât. Ma dopo un pôc che o ai scomençât a riprendi e a fâ fotografiis mi soi cuietade. La mestre, apene scominsât mi à metude in cubie cun Fares e jo no jeri masse contente di stâ in cul lui in cubie, però al jere brâf a inventâ tramis, titui, efiets... Plan, plan o ai scominsât a fâ foto e ripresis in mense al mangjâ straçât, ma i responsabii no jerin tant contentis. Dopo un pôcs di dîs che o fasevin ripresis e fotografis nus al àn proibît.

 

Durant il film o ai fat ripresis dome dôs voltis. Jo o ai riprendût cun Martina, Ingrid e Valentina une scenete cun efiets particolars... Isabella 5B

 

 

 

Jo intal il film mi soi divertide tant. Par esempli o ai fat: lis ripresis, o ai registrât, o ai lavorât. Margherita D.B. 5C

 

 

 

Intal film o ai sintût tantis emozions par ogni robe che o ai fat. Al inizi o jeri emozionade al massimo, ancje parcè che o ai fat: ripresis, regjistrazions audio e tantis altris robis cui miei amîs. Une robe che no mi je plasude propite al è stât cjantâ cun dute la classe lis cjançons par furlan. Gaia G. 5C

 

 

 

In chest film o ai imparât tantis robis: a fâ lis ripresis cu la telecjamere, a viodi la juste distanze tra l'ogjet e la telecjamere, a judâ un personaç che al stave recitant... , mi plaseve fâ la cjamarute dal frut cui mei amîs.

 

 

 

Come agnul no mi soi particolarmentri divertude ancje parcè che no ai fat quasi nuie, ma a fâ lis regjistrazions dal audio sì, mi soi particolarmentri divertiue a fâ zirâ lis pomis, il naranç, la banane e il piruç e formâ une muse contente. Mary 5C

 

 

 

Intal film i ai fat la vos dal frut e mi soi divertit tant disind tantis frasis par furla. Matteo M. 5C

 

 

 

La sensazione del film inventat con le classi 5a°,b°,c° al è state une emozion bielissime e staordinarie. Mi soi tant divertude a filmâ e fotografâ i miei compagns, intant che lôr a recitavin. L'idee dal film a mi è plasude tantissim e o soi contente di vê fat part di dut chest. Par fâ une part dal film siamo andati a çiase della none di Marco. In tal cortil della çiase al ere un gjalinar con le gjalinis.

 

 

 

Il personaç principal del film al jere un gjalut e lu vin puartat al gjalinâr.

 

 

 

O ai lavorat con un programma che a si chiame Audacity per fa dei efietti alla vos del cattivo. Al è state una esperienza fantastiche e si potrebbe rifarla. Paola

 

 

 

La mê esperience e je state magnifiche: o ai fat il protagonist e la vôs dal diaul. Mi à insegnât a no vergonâmi, ancje se o fasevi "schifo". Dopo o ai doprât progams gnûfs, par regjistrâ e par “abbellire” il film. Leonardo 5C

 

 

 

Le mê esperience sul film e je state tant divertente. Margherita P.

 

 

 

E je stade biele cheste espererience, a vin imparât tant dal mont dai film. In chestis setemanis a vin fat ripresis in zardin ta la scuele e in un polgjalinâr, o vin cjantât, fevelât e regjistrât per fâ chest film che al fevele "dello spreco" e dal barat. Benedetta 5C

 

 

 

Jo intal film o ai fat lis ripresis tal curtîl e o vevi di riprendi la ciamare che a jere pene di colôr e di ogjets, a pene che o ai viodût la ciamare o jeri content. Filippo P.

 

 

 

La mê esperienze tal film mi è plasude tantissim percè che o vin imparât a lavorâ cun aplicazions par regjistrâ lis vôs, a fâ lis ripresis e a capî che no bisugne straçâ il mangjâ. Martina T.

 

 

 

La mê esperience dal film a no è tant vaste. Jo o ai dome regjistrât o cu la telecjamare o cul computer, par o imortalâ lis personis inta la telecjamare o per rezistrâ lis vôs dal film. Al è stat divertent cjalâ i miei amîs recitâ e elaborâ lis lôr vôs tal computer, lis ai velocizadis fin al pont di no capî ce che a disevin. A mi è plasût un sac!!!!!!!!!!!!! Fabiano 5C

 

 

 

Jo intal film i ai fat tantis robis: par esempli i ai fat movi lis pomis, registrât la mê vôs, zirât cualchi video,...

 

 

 

Mi soi divertite tant e i vuei tornâ a fâlu. Ancje se al inizi no volevi, mi soi tant divertide ence a viodi i miei amîs ch'a si fasevin registrâ o  ur fasevin un video e al inizi i jeri ence ecitate. Speri di fâ un altri film e di divertîmi come in chist film.

 

 

 

Intal moment che si fâs un film,

 

a si prove une emozion

 

GRANDISSIMISSIME.

 

O vin cjantât,

 

recitât,

 

fat ripresis...

 

ma ducj

 

felicementri e

 

cun ligrîe.

 

E je stade l'esperiense

 

plui biele dal mont.

 

Giada I. 5C

 

 

 

 

Scritis par talian cun peraulis par furlan.

 

Le me esperienze a far un film è state meravigliose a far i video a far le fotografie. E poi a vederle tal computer a far split, a cancellare la parte che non andavano ben. La part che mi è piaciut di più è state quand siamo andati dal gjalinâr di Marco a veder le gjalinis. Alessandra 5A

 

 

Un martedi', uno dei tanti, insomma un giorno qualunque si e' trasformato in una grande piccola avventra con i suoi lati positivi e negativi!!!

Alle 10:30 suona la campanella di fine ricreazione, io e i miei compagni di classe entriamo in aula di informatica. La maestra(Lorella)inizia dicendo: “Come l'anno scorso anche voi farete un piccolo film; quest' anno però la trama sarà sullo spreco di cibo e oggetti!”

Iniziammo decidendo il titolo, la trama ecc... Tutto ciò era magnifico ma il bello giunse dopo. Infatti la maestra mi diede la parte di Angela (agnul). Gaia 5B

 

 

 

 

Scritis par talian.

 

 

Quando la maestra mi ha detto:- Faremo un film.-, ero veramente felice perchè da grande volevo diventare un attore\regista. Il primo giorno del film si votavano i ruoli, io dovevo fare il diavolo perchè facevo bene la risata del diavolo (che alla fine l'ha fatto uno della 5ªA). La parte del film che mi è piaciuta è quella quando Giacomo (il bambino) e Federico (il cameramen) e io e Francesco V. Mi è piaciuto molto. Stefano 5B

 

 

Io e i miei amici abbiamo fatto un film sullo spreco e abbiamo fatto molte cose: l'abbiamo progettato, filmato, registrato le voci, fatto i costumi, il galletto...

Io ho: ripreso e registrato le voci. È stato molto bello perchè mi sono diverto molto.

Mi sono divertito molto perchè non ho fatto tanta lezione di scienze. Lorenzo D.M.

 

Ciao sono Federico mi è piaciuto molto il lavoro fatto perche lo fatto in compagnia e divertendomi.

Il progetto della compostiera (del film) l'abbiamo inventato io e una mia compagna.

Per me è stato bellisimo lavorare con la telecamera della maestra pero è stato ancora più bello recitare le parti del film e anche vedere i miei compagni recitare.

Mi sono divertito molto. Federico 5B

 

 

Era un giorno qualunque, mi sono svegliato alle sette del mattino, ho fatto colazione e sono andato a scuola.

Abbiam fatto matematica alle : 8-10 am. Dopo abbiam fatto la ricreazione alle: 10-10am, poi, finita la ricreazione, ci siamo recati verso l' aula d'informatica con tutti i ragazzi delle quinte, la maestra mi disse che devo fare il Cameramen...Fares 5B

 

E stato molto divertente sopratutto costruire le maschere e anche fare le voci.

I miei compagni sono stati molto bravi e spero anch'io sopratutto perchè il friulano non lo so parlare. Quindi ho fatto un po' di fatica a dire la pronuncia giusta e anche a imparare le frasi o parole che dovevo dire. Simona 5B

 

 

Mi è piaciuto molto, e mi sono sentito molto coinvolto.Ma la cosa che mi è piaciuto di più è quando sono uscito dalla scuola con Giacomo (il bambino) Federico (il cameramen) e infine me e Stefano per fare una ripresa. E poi quando la maestra ci ha fatto vedere il video completo con anche la mia parte sono stato molto felice. Francesco V. 5B

 

 

Nel film mi è piaciuto tantissimo la parte che Benedetta era la cattiva che ha buttato le mele con le facce nel cestino. Era molto bella. Sara 5C